Ohlasy na kurz bdelej pozornosti v Žiline

Späť na Blog

Ohlasy na kurz bdelej pozornosti v Žiline

Ak práve uvažujete nad skupinovým kurzom bdelej pozornosti, možno vám niektoré z nasledujúcich odporúčaní rozhodovanie uľahčí.

Odporúčam kurz každému, kto chce svoj čas využiť zmysluplne. Až počas kurzu som si uvedomila, ako málo času v mojom živote skutočne venujem sama sebe. Beriem to ako správne nasmerovanie k vyrovnanému životu. Pozitívne vnímam, že kurz je vedený profesionálne, bez vnucovania akýchkoľvek náboženských presvedčení. Praktikovanie mindfulness mi už viac krát pomohlo vysporiadať sa s bolesťou. Výhodou kurzu je podľa mňa praktikovanie v menšej skupinke ľudí a ešte zdieľanie písomných materiálov po každej hodine. Ako nevýhodu vidím viacero odkazov na stránky alebo videá v angličtine, čo však možno niektorí jazykovo zdatnejší skôr uvítajú.“Petra Ličková, Žilina

„Na kurz bdelej pozornosti  som sa hlásila len s malou dušičkou, no hneď po prvom spoločnom stretnutí (ktoré sa nieslo v kruhu príjemných ľudí, uvoľnenom a pokojnom tempe) takmer všetky obavy opadli. Takmer… Nájdem v tom zmysel? Nakoľko sa jednalo pre mna o úplne novú vec. Splní to očakávania, prečo som sem prišla a uspokojí to moju zvedavosť? Dnes už odpovede na tieto otázky mám 🙂 Obsah aj celkové vedenie kurzu hodnotím na veľmi profesionálnej úrovni. Výber jednotlivých týždenných tém bol takticky prispôsobený a vhodne načasovaný, prax zintenzívnila všetky naše poznatky, diskusie podčiarkli a obzvláštnili priebeh stretnutí.
Mne osobne kurz bdelej pozornosti rozšíril obzory a pomáha mi lepšie chytiť smer, naučil ma precítiť daný moment, pomenovávať emócie (ktoré som doposiaľ vnímala len ako veľkú chaotickú nálož vo svojom vnútri), jednoduchšie zvládať situácie a primerane reagovať na ne, pretože vždy máme na výber. 
Podľa môjho názoru má Mindfulness široký záber a dokáže každému človeku predostrieť odpovede na spleť mnohých otázok, treba však len vyčkať, trénovať myseľ a uvedomiť si, že  kurzom sme získali kľúčik, s ktorým sa veci dajú lepšie, krajšie, jednoduchšie.“
Andrea, Kysucké Nové Mesto

Na kurz som sa prihlásila bez akéhokoľvek predošlého poznania témy mindfulness, takže mi dal mnoho poznania či už v praktickej, ale aj teoretickej rovine. Mnohokrát bola pre mňa teoretická časť lekcie oveľa zaujímavejšia ako prax samotná. Mindfulness musí k človeku prísť postupne, treba veľa trénovať a chce to veľa trpezlivosti. To, ako daleko je na tejto ceste Dušan si netrúfnem ani len odhadnúť 🙂 Bolo mi veľkým potešením stretnúť takéhoto skúseného a najmä ľudského lektora. Ďakujem. Jana Ošková, Žilina

“Kurz bdelej pozornosti sa mi veľmi páčil. Spoznala som rôzne techniky, ako si udržať alebo vrátiť pozornosť počas bežného dňa, čo bolo pre mňa aj najväčším prínosom. Zmeny som si všimla hlavne v práci, že problémy riešim ľahšie, rýchlejšie a s menším stresom ako predtým. Páčilo sa mi že hodiny boli prepletené praxou aj teóriou, ktorá bola vždy dobre vysvetlená príkladmi zo života. Kurz určite odporúčam všetkým a predovšetkým tým, ktorí majú pocit, že im život uteká pomedzi prsty =)” Marianna Majerčíková, Žilina

„Pre mňa to malo zmysel. Napriek tomu, že som preštudoval dve knihy od renomovaných autorov – Mark Willians a John Kabat-Zinn + aplikoval meditáciu podla ich rád. Prínos kurzu bol hlavne:

– Dušanove postrehy vychádzajúce z praxe,
– Dlhšie meditácie. Sám by som praktikoval maximálne 15 minút a na tomto kurze som objavil, že práve pri dlhších sedeniach sa viac naučím – riadená meditácia s Dušanovým slovom ma inšpirovala v tom, čo zakonponovať.
“ Roman z Vrútok


„Kurz mindfulness : Nebola som v dobrom psychickom stave, sužoval ma strach, obavy z budúcnosti, čo hlavne pramenilo z rodinných dôvodov. Vždy pri týchto negatívnych myšlienkach som cítila žalúdok… Bola som nervózna, nekľudná, veľmi rýchlo som „vyprskla“ aj za maličkosť. Cítila som, že niečo nie je v poriadku a čím ďalej, tým to bolo horšie. Vedela som, že s tým musím niečo spraviť. A tak som začala hľadať, čo by ma zaujalo a aj pomohlo. A takto som sa dostala k tomuto kurzu. Som veľmi rada, že som sa preň rozhodla. Pomohol mi sa ukľudniť, byť pokojnou, začala som brať ten problém trochu z iného pohľadu, začínam ho brať a príjmať taký, aký je… Naučila som sa trochu si skoordinovať svoj deň. Viem, že toto je len začiatok, získanie základných vedomostí a poznania a budem musieť na sebe ešte popracovať, aby som seba dostala pod kontrolu. Takže určite rozmýšľam nad ďalším kurzom, kde by som si prehĺbila to, čo som získala. Nemám skúsenosti s inými podobnými kurzami, aby som mohla hodnotiť alebo porovnávať, pre mňa to bolo fajn a bola som  spokojná. Možno pre budúcnosť, ak by to počasie dovoľovalo, bolo by fajn, keby sa mohla nejaká hodina zrealizovať vonku, v prírode…“.  Zuzana, Rajecké Teplice


„Kurz bdelej pozornosti ma dostal na cestu spomalenia, skľudnenia,
zvnútornenia sa a uvedomovania si podstaty môjho bytia. Kurz je vedený
lektorom s bohatými skúsenosťami a veľkým rozhľadom. Rada pod jeho
vedením absolvujem aj kurz všímavej komunikácie:-)“

Andrea Z., Žilina

„Mindfulness – myslím si, že mi to dalo nový pohľad na realitu a vlastné vnímanie skutočnosti. Že nie vždy sa musím riadiť tým, čo je na prvý pohľad evidentné, alebo tým čo mi núka moja myseľ častokrát ovplyvnená nejakou emóciou, úzkosťou, očakávaním, strachom a pod. Som kresťanka a udivuje ma univerzálnosť uplatnenia tejto metódy. Takisto vítam nový pohľad na budhizmus, je to pre mňa veľké obohatenie – spoznávať túto kultúru“ Pavlínka Lazarková, Ochodnica

„Kurz mindfulness mi umožnil porozumieť konceptu bdelej prítomnosti a osvojiť si základné postoje, aby som mohol bdelú pozornosť trénovať, udržiavať a rozvíjať. Zvlášť užitočné sú techniky neposudzovania a nálepkovania. Už po niekoľkých hodinách kurzu som sa stal lepším a predovšetkým menej zaujatým pozorovateľom seba samého a sveta navôkol.“ Daniel Harček, Žilina

„Vďaka mindfulness som sa naučil lepšie zvládať emócie, stres a brať veci s nadhľadom. Aj keď to znamená každodenné úsilie, verím, že mindfulness dokáže priniesť do života skutočný vnútorný mier.“ Maroš Hlatký, Kysucké Nové Mesto

Zdieľajte tento príspevok

Comment (1)

  • Zuzana Sandanusová Reply

    Kurz mindfulness : Nebola som v dobrom psychickom stave, sužoval ma strach, obavy z budúcnosti, čo hlavne pramenilo z rodinných dôvodov.Vždy pri týchto negatívnych myšlienkach som cítila žalúdok… Bola som nervózna, nekľudná, veľmi rýchlo som „vyprskla“ aj za maličkosť. Cítila som, že niečo nie je v poriadku a čím ďalej, tým to bolo horšie. Vedela som, že s tým musím niečo spraviť.  A tak som začala hľadať, čo by ma zaujalo a aj pomohlo. A takto som sa dostala k tomuto kurzu. Som veľmi rada, že som sa preň rozhodla, Pomohol mi sa ukľudniť, byť pokojnou, začala som brať ten problém trochu z iného pohľadu,začínam ho brať a príjmať taký, aký je….Naučila som sa trochu si skoordinovať svoj deň. Viem, že toto je len začiatok, získanie základných vedomostí a poznania a budem musieť na sebe ešte popracovať, aby som seba dostala pod kontrolu. Takže určite rozmýšľam nad ďalším kurzom, kde by som si prehĺbila to, čo som získala. Nemám skúsenosti s inými podobnými kurzami, aby som mohla hodnotiť alebo porovnávať, pre mňa to bolo fajn a bola som  spokojná. Možno pre budúcnosť, ak by to počasie dovoľovalo, bolo by fajn, keby sa mohla nejaká hodina zrealizovať vonku, v prírode….  Zuzana. 

    27. novembra 2019 at 22:21

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Späť na Blog